icon icon
Menu
Cart 0

KEK PILIHAN 2020

Posted by Eat Cake Today on

Adakah kek berperisa keju, pandan gula Melaka atau coklat masih menguasai permintaan pasaran dalam segmen manisan dan kek menjelang 2020 atau gabungan rasa yang lebih hipster serta terkini tampil menjadi kegilaan anak muda khususnya pengguna media sosial?

Jika pencinta fesyen menjadikan Minggu Fesyen Eropah seperti di London, Milan, Paris dan New York sebagai penanda aras serta cetusan ilham baharu untuk gaya fesyen ke hadapan, bahagian pemakanan khususnya manisan serta kek turut mengalami perkara sama.

Menurut portal Eat Cake Today (ECT) terdapat perubahan dalam pemilihan kek dan manisan menjelang 2020. Dalam pertunjukan kek pertama di Malaysia dan Asia Tenggara baru-baru ini. Pengarah dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ang Boon Chow, menunjukkan kek yang bukal menjadi pilihan petanggan pada tahun hadapan.

Menurut Boon Chow, kek berhias dengan perisa coklat dan keju masih mewarnai pilihan cita rasa pelanggan. Walaupun pelanggan masih mementingkan rasa kek yang enak, seni menghias tetap menjadi keutamaan terutama untuk pilihan kek hari jadi, perkahwinan atau keraian.

"Jadi, kebanyakan pembuat kek akan menampilkan bukan saja manisan yang mampu menambut hati dengan hiasan memikat, tetapi ia juga mestilah sedap. Jika kedua-dua perkara ini ada pada setiap kek harga tidak menjadi masalah," katanya.

 

News content from Harian Metro.

Thank you Harian Metro for featuring us!


Share this post



← Older Post Newer Post →